RESUM

L’Institut Català de la Salut, està en constants canvis, buscant un major nivell d’eficiència i eficàcia dintre i fora de l’organització.

L’ICS és una organització complexa que ofereix un producte intangible, la SALUT, al servei dels ciutadans, Per aconseguir un bon servei, els professionals que realitzen aquest servei, han de ser participants en la presa de decisions, en la gestió dels processos interns, en la innovació organitzava i tecnològica, en la sostenibilitat de l’empresa, en l’eficiència en la gestió i les polítiques de gestió de les persones, i en la millora de la productivitat..

En la millora de la productivitat és on hem basat el nostre treball d’auditoria. L'ICS disposa d'un Pla Estratègic de Responsabilitat Social Corporativa, molt recent (2010-2014), fet que el fa inabastable per a ser implantat en pocs anys de forma completa, així que en el moment d’auditar l'organització ho hem fet del que ha fet i el que està fent en relació a la RSC sigui correcte i coherent i estigui complint els terminis amb el pla estratègic.

El resultat que hem descobert és que la productivitat no és eficaç i s’han de prendre mesures urgents a tots els diferents nivells, i amb el moment global de crisis existent, encara s’agreuja més proposar solucions a gust de tots els implicats.