INTRODUCCIÓ A LA RSC

La Responsabilitat Social Corporativa (RSC) és la forma de conduir els negocis de les empreses que es caracteritzen per tenir en compte els impactes que tots els aspectes de les seves activitats generin sobre els seus clients, plantilla, accionistes, comunitats locals, medi ambient i sobre la societat en general, tal i com indica l’Observatori de Responsabilitat Social Corporativa.

L’aplicació de la RSC en l’àmbit intern implica lleialtat e identificació per part dels treballadors que es tradueix en un augment de la productivitat per la organització.  Dins d’aquest àmbit intern es refereix a qüestions com: Inversió en Recursos Humans, la Salut i la Seguretat, i finalment la Gestió del Canvi. Per una altra banda, ens trobem que l’ICS forma part de l’administració pública, i per tant, un dels principals stakeholders que ha de conèixer la responsabilitat i si s’està gestionant de forma adequada i coherent amb el sector públic.

L’ICS, concretament, disposa d’un Pla que es va començar a aplicar l’any 2010 i té una vigència esperada fins l’any 2014. Per tant, a l’ hora de valorar les accions de l’ICS respecte la RSC ens trobem en la primera fase del procés, en què els objectius de moment són difícilment mesurables. Serà difícil comprovar si les accions començades han augmentat la productivitat, per tant, nosaltres ens centrarem a determinar si aquestes accions s’adeqüen al pla i si són coherents des de tots els nivells de l’organització.