CONTEXTUALITZACIÓ DE L’EMPRESA

La Llei 12/1983, de 14 de juliol, d’administració institucional de la sanitat, l’assistència i els serveis socials de Catalunya, va crear l’ICS  com una empresa pública adscrita al Departament de Salut; es tracta del proveïdor públic de serveis sanitaris més gran de Catalunya. Disposa d’una plantilla de més de 41.000 treballadors, i presta atenció sanitària al 76,5% del total d’assegurats de Catalunya.

Actualment gestiona 8 hospitals d’utilització pública, centres d’atenció primària i urgències, serveis d’atenció a la salut sexual i reproductiva, laboratoris clínics, serveis de diagnòstic per la imatge, unitats de salut mental, laboral i unitats PADES. A més a més a l’ICS es porta a terme una intensa activitat en formació continuada per tots els seus especialistes.

D’altra banda disposa de 9 instituts de recerca dedicats a l’activitat científica. Tres d’aquests instituts estan premiats per el “Instituto de Salud Carlos III”, que els situa com a centres d’excel·lència i per tant en una posició capdavantera a tot l’Estat en la recerca biomèdica. Aquesta distinció ens indica la incidència de la RSC davant els stakeholders externs, que veuen com la bona feina realitzada pels professionals de l’ICS resulta premiada.

Les activitats de l’ICS es basen en tres pilars fonamentals:
 Missió: Atendre amb excel·lència a la població, desenvolupant alhora àmbits com la docència i la recerca.
• Visió:  Aconseguir ser el referent i líder en el sistema de salut català.
• Valors: Els treballadors de l’ ICS s’han de regir per uns valors coherents amb la missió de l’organització.

Aquest tres pilars es gestionen a través del Pla de Responsabilitat Social Corporativa, a partir del 2010 fins el 2014. D’altra banda, i per acabar de gestionar correctament la plantilla, l’ICS disposa d’un Pla de Recursos Humans aprovat el 25 de juny del 2008, que té la finalitat de ser una eina de gestió per a l’establiment de les línies bàsiques de planificació del personal.

Finalment, l’ICS ha elaborat un Pla Estratègic basat en l’equip humà que l’integra, amb la finalitat de situar la ciutadania com a l’eix central de totes les activitats, comprometre’s amb la sostenibilitat econòmica i social, i millorant contínuament la qualitat.